• 京都ゲストハウス 紡 採用情報
  • 京都ゲストハウス 紡 採用情報

よくあるご質問

FAQ

よくあるご質問

京都までどのように行けばいいですか?(関西空港から)
JRもしくはリムジンバスをご利用ください。
JR:関西空港から京都駅まで直通の関西特急「はるか」がございます。(片道2850円)
《所要時間》約1時間15〜20分(乗り換えなし)
高速バス:関西空港から京都駅まで直通バスがございます。
大人2,550円 小人 1,280円 《所要時間》約2時間
チェックインの手続きはどのようにしたらいいですか?
京都にご到着されましたら、まず「紡 京都駅前レセプション」でチェックインの手続きをお願い致します。 チェックイン時のみ無料で施設まで送迎が可能です。
【紡 京都駅前レセプション概要】
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 京都駅より徒歩 5 分
※現地に直接行かれる場合は、ご到着時間の30分前までに必ずご連絡をください。
行政上、チェックイン手続きの立ち会いが必要となります。
お客様のご理解・ご協力のほど宜しくお願い致します。また、ご希望の時間に添えない場合もございますこと予めご了承ください。
宿泊税の支払いはどのようにしたらいいですか?
現地にて別途お支払いが必要となります。インターネットでお支払い頂きました代金に宿泊税は含まれておりません。予めご了承のほど宜しくお願い致します。
http://www.city.kyoto.lg.jp/gyozai/page/0000232119.html
施設の営業許可書はありますか?
全ての施設で旅館業法による許可証を取得しております。違法民泊ではございませんので、ご安心ください。
食事の提供はありますか?
大変申し訳ございませんが、当社管理施設で食事の提供は行っておりません。
何カ国語対応していますか?
現在、日本語・中国語・英語に対応可能なスタッフがおります。
喫煙について聞きたいのですが?
基本的に施設内及び施設周辺は禁煙となっております。
一部施設内には灰皿を設置しております。
詳しくはスタッフにご確認ください。
クレジットカードは利用できますか?
VISA、Mastercard、AMEX、JCB、DC、WeChat pay・ALIPAYなどがご利用いただけます。
空港まで送迎は可能ですか?
申し訳ございませんが、空港までの送迎は行っておりません。
貸出できるものはありますか?
敷布団、掛布団、毛布、加湿器、アイロン、ヘアアイロン、変換プラグ、ハンガー、炊飯器
がございます。
貸出の状況によりご希望に添えない場合がございますこと、予めご了承ください。
アメニティやタオルはありますか?
バスタオル、フェイスタオル、シャンプー、コンディショナー、ボディソープ、歯ブラシ、コットンをご用意しております。
料理をしようと思いますが、調味料はありますか?
申し訳ございませんがご自身でご準備をお願い致します。
施設までの送迎サービスはありますか?
チェックイン時にレセプションから施設まで無料で送迎を行なっております。
当日のチェックイン状況により、ご希望のお時間に添えない場合がございますので、お時間に余裕を持ってお越しください。また、事前に当社よりチェックイン時間の確認を行わせて頂いております。ご返信頂きますよう宜しくお願い申し上げます。
施設に自転車や車を置くことが可能ですか?
基本的に施設内には駐車場のご準備はございません。ご自身で近隣のコインパーキングにお停めください。
ただし、一部施設で駐車場のご利用が可能な施設がございます。
(紡 清水清閑寺、Connect inn伏見稲荷)
駐車場利用をご希望の際は、事前にスタッフまでご連絡を宜しくお願い致します。
チェックイン前及びチェックアウト後に荷物を預けることは可能ですか。
チェックイン日及びチェックアウト日に限り、無料でお預かりいたします。
日にちを超えて荷物をお預かりの際は荷物一個あたり1,000円(一日あたり)にて承っております。
インターネットは利用できますか?
施設内ではWi-Fiがご利用可能です。IDやPWにつきましてはチェックイン時にスタッフより説明させて頂きます。
事前に荷物を送ることが可能ですか?
はい、お預かり可能です。京都駅前のレセプションにてお預かりさせて頂きます。
下記の内容をご明記の上お送りください。
ご予約者名、チェックイン日、施設名(お分かりの場合)
長期間のお預かりは致しかねます。チェックイン当日もしくは前日到着にて発送をお願い致します。
また、宅配代金の立替は行っておりません。元払いでお送り頂きますよう宜しくお願い申し上げます。
【発送先】
紡 京都駅前レセプション
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 
+≪受取方ご芳名(宿泊予約者名)+チェックイン日≫
チェックアウトの時間は何時ですか?レイトチェックアウトは可能ですか?
チェックアウト時間は午前10時までとなっております。
延長をご希望の場合、1,000円/30分の追加料金がかかります。
(ただし状況によってはご希望に添えない場合がございますこと予めご了承下さい)
到着時間が遅くなりますが大丈夫ですか?
はい。レセプションは24時間対応となっております。
到着時間が遅くなる場合は予めご連絡頂きますよう宜しくお願い致します。
滞在中の清掃はありますか?
滞在中の清掃はございません。5泊以上ご宿泊される場合は、無料でタオル交換及びゴミの回収をさせて頂きます。(5泊につき1回)
長期滞在をする予定ですが、割引等はありますか?
インターネットで予約される際に連泊割引料金を適用しております。長期滞在をされる際には是非ご利用ください。
予約内容を変更したい場合はどうすればいいですか?
基本的にお客様ご自身で予約されたサイトより変更をお願いしております。プランや日程により変更ができない場合は、電話もしくはメールでご連絡ください。変更内容によって追加料金の発生や減額される場合がございます。チェックイン日当日での変更は承っておりません。事前にご連絡頂きますよう宜しくお願い申し上げます。
チェックイン時に必要なものはありますか?
外国人の方のご宿泊の場合、ご宿泊者全員分のパスポートの提出が必要です。
宿泊税のお支払いもチェックインの際にお支払い頂いております。

FAQ

常见问题

怎么从关西机场到京都?
从关西机场到京都站,您可以乘坐Haruka电车或者机场巴士里木津,这两种方式时间一样,全程1个小时30分钟且无需转车,机场巴士里木津单程票价2550日元,haruka电车单程票价1600日元(须持旅行签证与ICOCA交通卡在人工窗口买票,在售票机购买的票价单程为2850日元)。
怎么办理入住手续?
当您到达京都站后,请您来我们京都站八条口的接待处办理入住手续。我们可以在入住手续完成后,安排免费班车送您去民宿。(CONNECT INN 京都西阵除外)
【紡 京都駅前接待处概要】
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 京都站八条口往南方向步行5分钟
※如果您直接去民宿的话,请您提前30分钟跟我们联络。法律上来讲,我们的工作人员需要在民宿为您办理入住手续以及做房屋使用讲解。
如果您直接去民宿,请您提前联系我们,感谢您的理解和合作。
怎么支付住宿税?
请您注意,您在网上付款的价格是不包含宿泊税的,请您在我们的接待处支付宿泊税。感谢您的理解与配合。
http://www.city.kyoto.lg.jp/gyozai/page/0000232119.html
民宿有营业执照吗?
我们运营的所有民宿都有营业执照,都是合法的民宿。请您放心!
入住期间提供餐食吗?
非常抱歉,我们的民宿不提供餐食。
可以用哪些语言交流?
我们现在有可以讲日文,中文和英文的工作人员。
关于吸烟
民宿内和民宿周边全面禁烟。
一部分的民宿在庭院处有放置烟灰缸,详情请跟工作人员确认。
可以使用信用卡吗?
可以使用VISA、Mastercard、AMEX、JCB、DC、微信和支付宝。
有到机场的班车服务吗?
不好意思,我们不提供机场的接机和送机服务。
可以借出的物品?
床垫、被子、毛毯、加湿器、熨斗、卷发棒、转换插头、衣架、电饭煲
由于数量有限,根据借出情况,在没办法出借时,请您见谅。
我们运营的所有民宿都有营业执照,都是合法的民宿。请您放心!
有洗漱用品和毛巾吗?
我们会为您在房间准备毛巾、浴巾、洗发水、护发素、沐浴露、牙刷、棉片。
房间里有调味料吗?
非常抱歉,我们并没有在民宿里准备调味料,如果有需要请您自行准备。
有洗漱用品和毛巾吗?
我们会为您在房间准备毛巾、浴巾、洗发水、护发素、沐浴露、牙刷、棉片。
有接送服务吗?
在您办理入住当天,我们可以从接待处送您去民宿。根据当天的入住情况,如遇繁忙时间段以及交通情况的影响,可能需要等待,感谢您的理解与配合。我们会提前发短信咨询您到达时间,请您回复我们。
民宿有停放汽车和自行车的地方吗?
民宿内和民宿周边没有停车场。如果您租车的话,麻烦您停放在附近的收费停车场。
一部分民宿可以停放汽车 (紡 清水清閑寺、Connect inn伏見稲荷)
如果您需要使用停车场的话,请您在入住时,咨询工作人员。
入住前与退房后可以寄存行李吗?
在您入住与退房当天,在位于我们京都站附近的接待处寄存行李是免费的。
超出规定时间每件行李我们将收取1000日元/天。
有网络吗?
房间内设有Wi-Fi,ID与密码工作人员会在您办理入住手续时告知您。
入住前可以把行李寄过来吗?
可以的,没有问题。请您将行李寄到我们位于京都站附近的接待处,我们将免费为您保存。
请您将以下信息标记清楚:
预约人的名字、入住日期、房子的名称(如果您知道的话)
很抱歉,我们无法长时间为您保存行李。请您确认行李在入住当天或前一天送达接待处。
请您事先付清邮费,我们无法为您垫付。
【地址】
紡 京都駅前レセプション
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 
+≪收件人名称(预约人的名字)+入住日期≫
退房时间是几点?可以延迟吗?
退房时间是上午10点。
超过10点我们将收取您1000日元/30分钟。(根据当天情况,也会有不能延迟退房的情况,请您谅解。)
到达时间比较晚怎么办呢?
没有关系。我们的接待处是24小时营业的,请您提前和我们联系。
入住期间有清扫吗?
在您入住期间我们不提供清扫服务。对于住5晚及以上的客人,期间我们将提供1次免费的更换毛巾和收垃圾的服务。
长住的话,有折扣吗?
不好意思,我们的民宿没有折扣。
如果我想更改预定,应该怎么办呢
我们希望您可以自己通过预定的网站更改。如果自己无法更改的话,请写邮件或打电话跟我们联系。根据您的更改需要,有可能会有价格变更。入住当天的变更更是不允许的。希望您可以提前跟我们联系。
我入住的时候需要做什么?
非日本国籍的客人,在办理入住手续的时候请出示护照。
也请您注意,住宿税是需要您在入住的时候支付的。

FAQ

Frequently Asked Questions

How can I get to the Kyoto station from the Kansai International Airport?
From Kansai airport to Kyoto, you can take JR Haruka or Limousine bus, both transportations take same times, 1 hour and a half with no transfer. One-way ticket for Limousine bus is 2550 Yen, one-way ticket for JR Haruka is 1600 Yen (to get this price, please take your passport with travel visa and ICOCA and purchase the ticket at ticket counter. If you buy the ticket on a ticket vending machine it will be 2850 Yen).
How to check-in?
After arriving at Kyoto station, please come to our reception near Kyoto station to check-in. We will send you to the facility after check-in. (Except for Connect inn Kyoto Nishijin).
【Address of reception】
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 From Hachijo-Guchi exit of Kyoto station walk about 5 mins.
Higashikujo Minamisannocho 26-1, Minami Ku, Kyoto, 601-8011
※If you go to your guest house directly, please contact to us at least 30 minutes in advance. Based on the law, our staff needs to do check-in procedure and guidance at the facility.
PLEASE CONTACT US if you go to your facility directly, thank you very much for your understanding and cooperation.
How to pay accommodation tax?
Please notice that the payment you made online does not include accommodation tax. Please pay it at our reception. Thank you very much for understanding and cooperating.
http://www.city.kyoto.lg.jp/gyozai/page/0000232119.html
Do you have guest house license?
All of our facility is legitimized and licensed, please do not worry.
Do you provide meal, during my stay?
We do not provide any meal at our guesthouse.
How many languages are available in your reception?
We are now having staffs who can speak Japanese, Chinese and English.
About smoking
Smoke is strictly banned at facility and around facility.
We have put ash tray in some of our facilities. Please ask staffs for details.
Can I use credit card?
Yes, of course. We take VISA, Mastercard, AMEX, JCB, DC, WeChat pay and Alipay.
Do you have airport shuttle service?
Sorry, we do not provide any airport shuttle service.
Any items for rental?
Mattress, quilt, blanket, humidifier, iron, hair iron, plug converter, hanger, rice cooker etc.
The number is limited, so please understand that we may not able to provide as your requirement.
Any amenities and towels?
We provide towels, bath towels, shampoo, conditioner, body soap, toothbrush and cottons.
Is there any condiment provided if I want to cook myself?
We are sorry but we do not provide any condiment at our facility. Please prepare them on your own if needed.
Is there a shuttle bus service sending me to the facility?
On your check-in day, we provide free shuttle service that send you to the facility from our reception. However, there is possibility of waiting due to the check-in and traffic situation. Thank you for your understanding and cooperation. Please try to tell us the exact time of coming to the reception.
Is there any parking for the bikes and cars around the facilities?
There is no parking at the facility or around. Please park at the coin parking nearby. Some facilities have free parking (TSUMUGI KIYOMIZUSEIKANJI, Connect Inn Fushimi Inari) If needed, please ask our staff when check-in.
Can I drop my luggage?
On your check-in and check-out day, drop your luggage at our reception is for free.
On the other day, we will charge 1000Yen for each per day.
Can I use the internet during my stay?
We provide Wi-Fi, staff will tell you the ID and password when check-in.
Can I send my luggage to your place before I come?
Yes, of course. Please send your luggage to our reception and that is for free.
Please make sure you write the following information when you send:
Reservation name, check-in date and the house name (if you know)
Sorry but we can not keep your luggage for too long. Please make sure the luggage will arrive at our reception on the check-in day or before the day before.
Please pay your delivery fee when you send them, we cannot pay it instead.
【Address】
紡 京都駅前レセプション
〒601-8011 京都市南区東九条南山王町 26-1 
TSUMUGI Reception
Higashikujo Minamisannocho 26-1, Minami Ku, Kyoto, 601-8011
+≪Name(reservation name)+ check-in day≫
What is the check-out time? Can we extend?
Check-out time is 10:00 AM.
If you want to extend, we will charge you 1000Yen every 30 minutes. (Depends on the day, there is maybe possibility you cannot extend, please understand.)
What if we arrive late?
It is ok. Our reception opens for 24 hours, please contact us in advance.
Do you have any cleaning service?
We do not provide any cleaning service during your stay. For those who live more than 5 days, we provide one-time free towel change and garbage collection.
If I would like to stay longer, can I get any discount?
We are sorry but we do not provide any discount.
What should I do if I need to make some changes for my reservation?
We hope you can do it by using the website which you made the reservation. Please send us an email or call us directly if you cannot change it through the web. Based on your request, please be noticed that there is a possibility that you need to pay extra money for the change. And you won‘t be able to make any change on the same day you check in. we are appreciated if you can contact us in advance.
What do I need to do when I check-in?
Please show us your passport(s) if you are not from japan.
And please be noticed that you need to pay for the accommodation tax when you check in.